Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 06 mei 2017 20:24

Bedankt voor alle reacties :) Om ze even in omgekeerde volgorde te beantwoorden: mijn PIL zijn absoluut niet van het doordrukkende soort. Ze bedenken gewoon wat zij vroeger leuk vonden en dat gunnen ze ons ook. Ze zijn ook bekend met zowel drager als doek, maar naar hun idee is wandelen voor een dreumes veeeeel leuker als hij om zich heen kan kijken. Ik snap die gedachtengang wel. ZL is hun enige kleinkind en dat verandert voorlopig niet, ze willen voor hem graag het allerbeste. Dat beste verzinnen ze vanuit hun wereldbeeld (redelijk mainstream) maar ze staan open voor alle gekke dingen die wij verzinnen. Zo verschoont MIL wekelijks de wasbare luiers van ZL terwijl ze eerst juist zo blij voor me was dat mikn generatie gewoon wegwerp kan gebruiken. Onbekend maakt onbemind denk ik. Als dit een super slechte keuze was geweest weet ik zeker dat ze met net zoveel liefde voor ZL een tula oid zouden kopen. Valt het op dat ik stiekem hele lieve PIL heb?

De drager zou inderdaad voor op vakantie of weekendjes weg zijn. Zowel ML als PIL zijn fanatieke lopers. Niks maakt ze zo blij als een flinke berg om tegen omhoog te wandelen. Twee uur wandelen is hun idee van een blokje om, maar op dit moment is dat ongeveer mijn max van lopen met ZL in de doek. Hun idee is volgens mij dat ZL dan lekker mee kan want ze zien ook wel in dat een kinderwagen de berg op sjouwen geen goed idee is.

Waar ik bang voor was, is dat dit een soort bungel zou zijn. Dat valt als ik jullie zo hoor wel mee. Het is eerder onergonomisch voor ML dan voor ZL. Dat laat ik zijn probleem, hij mag gaan testen en als het hem bevalt ga ik op basis van jullie verhalen niet protesteren. We willen inderdaad bij bever en decathlon gaan kijken.

Kijkend naar zowel mijn eigen als de schoonfamilie, verwacht ik dat ZL flink afslankt tegen de tijd dat hij loopt. Ik hoop dus nog een even vooruit te kunnen met een drager tot 18 kg.

Dat waren ze geloof ik. Ontzettend bedankt voor het meedenken, jullie hebben me flink gerustgesteld. Ik moet al met enige regelmaat tegen de PIL in omdat hun ideeën nogal anders zijn dan de onze (denk aan de ligas met banaan en sinaasappelsap) en juist omdat ze het zo ontzettend lief bedoelen laat ik ze in dit soort gevallen graag begaan. Als het geen negatieve invloed heeft op het welbevinden van ZL gun ik ze graag het plezier van hun ideeën :)
San. Ouder van J. '16 en W. '18


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 06 mei 2017 20:26

Ik zou zelf mijn schoonouders bellen met "nou, we hebben nou een mooie gevonden! moet je zien!" en dan een foto van een tula/wompat/R&R). [hypocrite] Tenzij je echt echt ook bagage op je rug moet zouden we een framedrager echt niet gebruiken namelijk, en dat is doodzonde van zo'n smak geld. Ik heb trouwens enorme verschillen gezien in hoe ergonomisch die dingen voor het kind zijn, dus als je er in mee gaat wel even goed opletten welke ze dan willen kopen.

Gebruikersavatar

Emjay

Berichten: 2781
Lid geworden op: 12 mei 2013 15:46
Hobbies: Dragen, naaien , dragers maken
Locatie: Beieren

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Emjay » 06 mei 2017 20:41

Volgens mij heb je een goede relatie met je pil, als ik het zo lees. Laat ml kijken naar comfort voor hem, kijk jij mee voor het comfort voor je zl. En je pil voor de prijs. ;-) Dan komen jullie er vast wel uit. :-)

Sent from my SM-T580 using Tapatalk
Zoon - Sept '12, Dochter - Okt '14, Zoon - Sept '16

*Draagconsulent * Maakt dragers * Naait kleertjes voor de lol * ex-Groningen * nu Beieren *

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Simba81 » 07 mei 2017 06:36

Wauw, lieve schoonouders heb je hoor! Als je ml zo'n wandelaar is is het een heel leuk cadeau. Ik zou zeggen: testen maar en lekker wandelen met z'n allen!
E aug 2014 M feb 2017


Topic starter
Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 07 mei 2017 12:15

Dank voor alle inzichten :)
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

monske

Berichten: 5513
Lid geworden op: 26 aug 2010 15:53
Hobbies: *
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door monske » 07 mei 2017 13:16

Ik bedenk me nog een pluspunten van de framedrager: je kan hem met kind en al even neerzetten, die van ons kon dat toch. Dus slapend kind in framedrager naast je neer en dan zelf even lekker rustig eten in de berghut [smile] .
Mama van ZL 09-2007 & DL 01-2010


Topic starter
Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 07 mei 2017 15:53

Joh, dat is eigenlijk best handig!
San. Ouder van J. '16 en W. '18


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door JufT » 07 mei 2017 16:24

monske schreef:Ik bedenk me nog een pluspunten van de framedrager: je kan hem met kind en al even neerzetten, die van ons kon dat toch. Dus slapend kind in framedrager naast je neer en dan zelf even lekker rustig eten in de berghut [smile] .
Dat heb ik ook wel eens gezien: vader halverwege de wandeling doodmoe, zette framedrager met kind neer op een iets te onstabiele ondergrond, het hele gevaarte viel om en kind op de grond. Hij had gelukkig niets, maar wij waren toch even heel blij met onze manduca toen.
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Wicky » 07 mei 2017 19:23

Mijn broer pakt voor zijn peuter liever een framedrager dan een ssc waar ze er ook twee van in huis hebben. Peuter maakt geloof ik geen onderscheid in wat hij het liefst heeft, vindt beiden prima. Ik heb gezien dat er qua zitje best veel verschil is tussen de ene of de andere framedrager. Daar zou ik vooral op letten als je er een uitzoekt.

En wat iemand eerder al zei, bedenk dat het een flink pakket is achter in de auto als je m meeneemt op vakantie. Dat vond ik naast het gewicht het grootste nadeel toen wij er ooit een probeerde. Het draagcomfort viel me verder best mee.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

monske

Berichten: 5513
Lid geworden op: 26 aug 2010 15:53
Hobbies: *
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door monske » 07 mei 2017 21:46

JufT schreef:
monske schreef:Ik bedenk me nog een pluspunten van de framedrager: je kan hem met kind en al even neerzetten, die van ons kon dat toch. Dus slapend kind in framedrager naast je neer en dan zelf even lekker rustig eten in de berghut [smile] .
Dat heb ik ook wel eens gezien: vader halverwege de wandeling doodmoe, zette framedrager met kind neer op een iets te onstabiele ondergrond, het hele gevaarte viel om en kind op de grond. Hij had gelukkig niets, maar wij waren toch even heel blij met onze manduca toen.
Die kan je toch ook niet neer zetten? [dontknow] . Natuurlijk moet je kijken waar je m neerzet, een kinderstoel zet je ook niet op ongelijke ondergrond.
Wij hadden allebei he: ML liep graag met framedrager, ik met manduca, iedereen blij - misschien kindjes op lange afstanden nog net iets blijer in die framedrager. Ik vind de 'anti-framedrager' berichtjes hier wat dogmatisch overkomen en dat is jammer, want ik denk dat het gezin van TS er echt veel plezier van kan hebben.
Mama van ZL 09-2007 & DL 01-2010


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door JufT » 08 mei 2017 07:34

Ik vind de argumenten pro framedrager hier ook zeker ok, en denk dat TS er zeker iets aan kan hebben.
Maar kind in de drager naast je neer zetten, daar heb ik dus een slechte ervaring mee gezien.
Die ouders dachten ook vast dat ze het beste defen, en de drager was dus niet zo stabiel als zij dachten.
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 08 mei 2017 08:43

Plectra schreef:Ik ken een aantal mannen die zweren bij zo'n ding. Die mensen zijn bekend met ergonomischer draagmogelijkheden. Idd bij wandelingen/op vakantie.
Kun je sturen op uitproberen: kind in de Bever er in (kun je kijken/vinden hoe hij er in zit) en je man zowel zo'n drager én een Manduca/Tula oid uit laten proberen?
Zijn je schoonouders wel bekend met ergonomische dragers (tegenwoordig hebben we dít, wisten jullie dat??). En ach, als zij dat nou heel leuk vinden en je ML ook en het is voor incidenteel....
Sommige kindjes geven ook duidelijk de voorkeur aan zo'n drager, omdat ze dan vaak heel hoog zitten en heerlijk rond kunnen kijken.
Wss Vl is bekend met mijn doeken, manduca en was toch aangenaam verrast door de framedrager van vrienden. Ook omdat je daarmee op je heupen draagt ipv vanuit je schouders.

Zolang je ml niet dagelijks uren gaat dragen zal het wel meevallen.

Wat wil je ml zelf? Dat lijkt mij doorslaggevend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Gebruikersavatar

Klein Meisje

Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 aug 2016 22:50
Hobbies: Lezen

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Klein Meisje » 17 jun 2017 22:20

Van een vriendin kregen wij een framedrager. Ml zag de doek minder zitten met wandelen dus het frame vandaag uitgeprobeerd. Hij ging ervan uit dat ik het ook lekkerder zou vinden. Het was wat woebeliger. En op een gegeven moment zat dl erg te knikkebollen, maar ze kon niet echt een goede houding vinden leek het. Op mijn buik sliep ze voor de doek vastzat.


Eses

Berichten: 4168
Lid geworden op: 12 jul 2010 19:28
Hobbies: Wandelen,lezen,muziek maken

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Eses » 18 jun 2017 19:04

bijv een deuther ziet er wel weer degelijker uit, ik let daar wel eens op als ik ze tijdens wandelingen zie. Er zijn wel echt framedragers waar ze een beetje erbij bungelen, daar zou ik wel goed op letten.
Bij een oude 'op pad'' stond een test van framedragers. Kun je misschien via internet opzoeken? Heb die op pad thuis (van anwb) maar ik kan hem niet zo online zetten.

Wij wandelen veel en lang, de zl's gaan/gingen altijd op de rug in een doek/ssc.
Ml vind het zweterige niet zo fijn maar ziet een framedrager qua gewicht ook niet zitten.
dus in de praktijk draag ik een kind en ml de rugzak met alles wat we meeslepen.
En als ze niet meer op de rug passen dan moeten ze lopen :-)
Jongensmama van zl1 2010- zl2 2011- zl3 2014 en zl4 30-12-2017 [jump]

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door Appelboom » 18 jun 2017 23:43

Nog een voordeel: vaak kan er een zonnedakje op.
Goed idee om in elk geval te gaan passen! Wij hebben een paar framedragers van vrienden uitgeprobeerd (en uiteindelijk niet een daarvan gekocht maar een Tula Toddler), en de Deuter was flink wat comfortabeler dan die van een goedkoper merk. Voor kind én dragende volwassene.
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Plaats reactie