bondolino ervaringen?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Mama_D

Berichten: 664
Lid geworden op: 21 dec 2014 11:00
Hobbies: Hardlopen, dansen

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Mama_D » 11 mar 2016 20:09

Wij (ook ml!) vonden de Bondolino ook fijn, maar alleen als buikdrager. Ik heb een kleine cupmaat, maar ook met de banden gekruist vind ik hem niet fijn voor rugdragen. Ook hier wordt hij opgevolgd door een Tula Toddler. Of ik pak de doek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)


Topic starter
Linda83

Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2016 19:57
Hobbies: Sporten, koken, kids.
Locatie: Arnhem

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Linda83 » 11 mar 2016 20:28

Oke thanks allemaal!
Jammer dat het rugdragen met de Bondolino bij de meesten wat minder fijn is! Ik ben benieuwd hoe ik dat ga vinden!
Zal denk ik ook heel persoonlijk zijn.
Volgens mij is het ook niet zo gemakkelijk om een fijne drager te vinden die zowel voor een newborn te gebruiken is als voor een peuter. Denk dat je meestal al snel na een jaar weer wat anders moet nemen als je dan nog veel wilt dragen. Maar ik ga het gewoon proberen!
Dochter 2013, 2e kindje verwacht in juni


Lies2014

Berichten: 822
Lid geworden op: 18 nov 2014 10:52
Hobbies: nvt

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Lies2014 » 12 mar 2016 11:45

Ik lees even mee! Zl is nu 2mnd en 6kg en we gebruiken vooral een geweven katoenen doek (rekbare doek alleen in het begin maar hij zakte er al snel in uit). Geweven doek zit fijn maar ik vind het zelf wat zwaar om mee te wandelen; ml doet dat wel. We zijn ons nu ook aan het oriënteren op de Bondolino vooral voor onderweg als het onhandig is om een doek maat 7 te knopen. We hebben de bondolino al eens geprobeerd met een pop en dat was fijn voor zowel ml als mij. Zal de bondolino ook minder zwaar zijn om mee te wandelen dan een doek? En waarom vonden jullie het rugdragen met de bondolino niet fijn? En heeft iemand ervaring met ee bondolino zomer versie (dunnere stof)?


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door mamaMarije » 12 mar 2016 12:05

Denk dat er sowieso nog wel wat winst te behalen valt met het knopen.
Want op zich moet dat zo kunnen dat het niet zwaar wordt.

Wij hadden (eh hebben nog, staat te koop) een bondolino poplin.
Lekker dun en soepel.
Eerste zomer met zl5 (2014) was het op onze vakantie een week bloedheet.
Met een hydrofiel tussen ons in tegen het plakken toch paar keer jammerende baby gedragen en dat ging ondanks de warmte prima.

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door tante Toos » 12 mar 2016 13:07

Ik vond weinig verschil met de gewone en de poplin.
En qua draagkracht scheelt het niet veel hoor. Je spieren moeten wennen aan het gewicht. Veel dragen is de oplossing.
Ik vond het wel een groot verschil tussen de bonding en de tula toddler. Maar toen was hij ook al anderhalf.

Over het rugdragen zelf. Ik vond het touwtje tussen de schouderbanden niet echt fijn het gewicht daar ondersteunen. En de banden zin heel breed. Fijn maar ik had dus een heel dik stuk onder mijn oksels.
Zl 12-2012


Estressos

Berichten: 25
Lid geworden op: 02 jul 2016 12:25
Hobbies: muziek, koffie drinken
Locatie: Deventer

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Estressos » 27 jul 2016 16:59

Ja... Dat rugdragen met de Bondolino vind ik ook niet zo fijn. Heb de banden kruislings geprobeerd én recht met touwtje ertussen maar het blijft aanvoelen als een loodzware rugtas. Misschien doe ik iets verkeerd hoor. Maar tot nu toe was het voor buikdragen een erg fijn ding! Dochter is inmiddels bijna een jaar en nu 10 kilo en zowel mijn man als ik vinden het nu wel tijd worden voor een andere drager omdat we beiden de banden nogal beginnen te voelen en ikzelf er steeds sneller spierpijn van krijg. Hij begint ook wat krap te lijken voor dochter, haar hoofd komt half boven het slaapkapje uit, haha. We hebben de reguliere versie, die is bij heel warm weer toch wel wat te dik vind ik. Maar het scheelt dan wel dat je het ruggedeelte verder open kunt doen en dat de zijkanten open zijn


Estressos

Berichten: 25
Lid geworden op: 02 jul 2016 12:25
Hobbies: muziek, koffie drinken
Locatie: Deventer

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Estressos » 27 jul 2016 17:02

Estressos schreef:Ja... Dat rugdragen met de Bondolino vind ik ook niet zo fijn. Heb de banden kruislings geprobeerd én recht met touwtje ertussen maar het blijft aanvoelen als een loodzware rugtas. Misschien doe ik iets verkeerd hoor. Maar tot nu toe was het voor buikdragen een erg fijn ding! Dochter is inmiddels bijna een jaar en nu 10 kilo en zowel mijn man als ik vinden het nu wel tijd worden voor een andere drager omdat we beiden de banden nogal beginnen te voelen en ikzelf er steeds sneller spierpijn van krijg. Hij begint ook wat krap te lijken voor dochter, haar hoofd komt half boven het slaapkapje uit, haha. We hebben de reguliere versie, die is bij heel warm weer toch wel wat te dik vind ik. Maar het scheelt dan wel dat je het ruggedeelte verder open kunt doen en dat de zijkanten open zijn

Haha ik zie nu dat dit een heel oud bericht is... Oeps... Iets met slaaptekort en opletten enzo... [redface]

Plaats reactie